Philips 8200 series HQ8260/17

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8200 series HQ8260/17 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

regeri 03-11-2010

Nu ongeveer een kwartaal in bezit maar ben er niet helemaal tevreden over.Regelmatig,als ik bijv. 1 dag de baart niet geschoren heb ,heb ik het gevoel alsof de haartjes uit mijn huid getrokken worden.Als ik iedere dag scheer scheert hij redelijk,best lang bezig om glad te scheren.Mijn coolskin van Philips die 5 jaar oud is scheert eigenlijk beter.
Al met al maar een matig scheerapparaat.

janbaard 19-09-2010

als je een gevoelige huid heb is dit apparaat echt een aanrader en hij scheert nog glad ook, heb hiervoor de 1050 gehad en die gaf mij huidproblemen omdat volgens mij ook de huid werd weggescheerd, dus zeer tevreden over de 8260

Niki1978 01-09-2010

Heb dit scheerapparaat nu 3 maanden, een hele verbetering met mijn oude philips. Als ik daar mijn weekendbaard probeerde weg te scheren was het meer epileren, eze doet dat een heel stuk beter (af en toe word er alsnog een haar uitgetrokken)
Heb hem met het Jet clean systeem en dat werkt super. Na het scheren stop je hem in de oplader/cleaner en de volgende keer is die klaar voor gebruik. De Jetclean solutie kan 1 maand in de cleaner en na 2 vullingen ben je door het flesje (a 9 euro) heen.

Edward_2 05-08-2010

Positief:
De mogelijkheid scheerkoppen onder de kraan schoon te kunnen spelen is positief. Ook de accu-tijd is meer dan voldoende. Evenals de beveiliging voor bij vervoer. Wanneer je (ruim) de tijd neemt voor het scheren (8+ min), dan is het scheerresultaat ook goed. Het in de winkel nog beloofde snellere scheren door de 3 mesjes per scheerkop (3x3), valt in de praktijk echter tegen. Het is geenszins sneller of gladder.

Negatief:
1) wanneer langere haren worden geschoren worden de haren niet kleingesneden, maar blijven tussen de mesjes hangen.
2) Wanneer de mesjes zelf schoongemaakt worden (bijv. n.a.v. punt 1) dienen de mesjes op exact dezelfde manier in de houder teruggeplaatst te worden. Dat is wat gepriegel en als je de mesjes in de houder draait om ze goed te leggen valt gemakkelijk de hele bovenkant van het scheerapparaat af. Daardoor vliegen de mesjes dan alle kanten op en kun je opnieuw beginnen.
3) Dit scheerapparaat komt met trimmer, maar ook daarover is niet nagedacht. Als je de trimmer naar beneden toe trekt werkt hij niet. Duw je hem echter naar boven - dan werkt hij wel! - dan klapt je trimmer naar binnen terug in zijn standaardpositie en kun je hem dus weer niet gebruiken. Werkelijk waardeloos!

Al met al te duur voor het gebodene.

Ab57 07-06-2010

Heb dit scheerapparaat (HQ8260) nu 2 maanden in bezit als vervanger van een 7 a 8 jaren oude Philips scheerapparaat.
Omdat het oude apparaat op zich goed beviel ben ik nu weer voor een Philips gezwicht.

Mijn ervaring; hij scheert redelijk snel, behoorlijk glad en dat met weinig herrie.
Alleen nat scheren is nog iets gladder maar dat kan ook niet anders want die mesjes liggen tegen je huid terwijl bij het scheerapparaat er altijd nog het metaal van het scheerhoofd tussen zit.

Wat ik prettig vind is dat je het apparaat onder de kraan kunt schoonspoelen, dat vind ik een hele verbetering van het borsteltje bij het oude apparaat.
Bovendien gaat de accu erg lang mee; 1 keer per maand opladen is voldoende.
Al met al ben ik er zeer tevreden over.

caratje 14-03-2010

Het scheert wel glad maar het ding is toch behoorlijk traag...
Ik doe er 's morgens 2min langer over en ik moet me dan nog nascheren met een mes.

Pablo1970 28-01-2010

Allereerst complinenten aan philips die dit perfecte scheerapparaat hebben ontwikkeld.Een verademing is mijn opmerking over dit scheerapparaat van Philips.Ik heb het apparaat nu een paar weken in mijn bezit en enorm tevreden. Een jaar terug was ik toe aan een nieuw scheerapparaat en heb toen de philips RQ 1050 (Arcitect) aangeschaft en dat is me erg slecht bevallen. Vooral voor mensen met een gevoelige huid is deze geen aanrader! Helaas dus alweer opzoek naar een goede vervanger. Het is dus de philips HQ8260 geworden. En wat een verschil! Ligt erg goed in de hand, pijnloos en muisstil en bijzonder glad scheren. Eindelijk een machine waar ik heel erg blij mee ben ivm een vleesmachine. Dus: aanrader.Kortom tot nu toe zéér tevreden!

Raad hem van harte. EEN TOPPER

Moessie1978 26-01-2010

Mijn vorig scheerapparaat, een philips artitec scheerde ook mijn huid. Met als gevolg ingegroeide kin haren en ontsteking en rode uitslag. Waren dagen dat ik echt niet over straat durfde te gaan vanwege de onstekingen en uitslag. Heb het scheerapparaat op marktplaats gezet en verkocht en kocht dit geweldige scheerapparaat muisstil, ligt goed in de hand, scheert prettig en glad zonder uitslag en huidirritatie. Mijn huid is echt superglad en gaaf geworden mede door dit geweldige scheerapparaat en was ook nog goedkoper dan de artitec. Ben er blij mee.

spider23 12-12-2009

Mijn vorige scheerapparaat van Philips liet me al gauw in de steek maar ik liet me toch verleiden met deze mooie scheerapparaat HQ8260.
Het scheren gaat geweldig en is super stil en met een volle accu kan je er wel 17 keer snoerloos scheren.

Kortom prima apparaat en hopelijk gaat hij langer mee dan mijn vorige scheerapparaat.